Σας ενημερώνουμε ότι στις 14/07/2022 δημοσιεύθηκε ο ν. 4955/2022 (Α/139) με τίτλο “Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών και την αντικατάσταση της απόφασης-πλαίσιο 2001/413/ΔΕΥ του Συμβουλίου (L 123) και λοιπές επείγουσες διατάξεις“, με τα άρθρα 62 και 63 του οποίου τροποποιήθηκαν τα άρθρα 41 και 59 ν. 4412/2016.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο των ανωτέρω άρθρων έχει ως εξής:
Άρθρο 62 Διαδικασίες ανάθεσης σύμβασης που διενεργούνται στο πλαίσιο επικουρικών δραστηριοτήτων αγορών από τις Ε.Κ.Α.Α. παρ. 1 του ν. 4412/2016 – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 41 του ν. 4412/2016
“1. Στο άρθρο 41 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:
«2Α. Η διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών από τις Εθνικές Κεντρικές Αρχές Αγορών (Ε.Κ.Α.Α.) της παρ. 1, στο πλαίσιο επικουρικών δραστηριοτήτων αγορών, επιτρέπεται, ανεξάρτητα από το ύψος της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης και υπό την επιφύλαξη της ενωσιακής νομοθεσίας.».
2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται και σε εκκρεμείς διαδικασίες ανάθεσης δημόσιας σύμβασης από τις Ε.Κ.Α.Α. της παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 4412/2016″.
Άρθρο 63 Υποδιαίρεση συμβάσεων σε τμήματα από τις Κεντρικές Αρχές Αγορών – Τροποποίηση άρθρου 59 του ν. 4412/2016
“1. Στο άρθρο 59 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) α) τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1, ως προς την άρση της υποχρέωσης για υποχρεωτική διαίρεση της σύμβασης σε τμήματα, και β) καταργείται η παρ. 4 και το άρθρο 59 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 59 Υποδιαίρεση συμβάσεων σε τμήματα (άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ)
1. Οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να αποφασίζουν να αναθέτουν μια σύμβαση υπό τη μορφή χωριστών τμημάτων και μπορούν να προσδιορίζουν το μέγεθος και το αντικείμενο των τμημάτων αυτών. Οι αναθέτουσες αρχές αναφέρουν τους βασικούς λόγους της απόφασής τους να μην διαιρέσουν μία σύμβαση σε τμήματα, στοιχείο που περιλαμβάνεται στα έγγραφα της σύμβασης ή στην ειδική έκθεση του άρθρου 341.
2. Οι αναθέτουσες αρχές αναφέρουν στην προκήρυξη σύμβασης ή στην πρόσκληση επιβεβαίωσης ενδιαφέροντος, αν οι προσφορές υποβάλλονται για ένα, περισσότερα ή για όλα τα τμήματα. Οι αναθέτουσες αρχές δύνανται, ακόμη και εάν οι προσφορές είναι δυνατόν να υποβάλλονται για πολλά ή για όλα τα τμήματα, να περιορίζουν τον αριθμό των τμημάτων που μπορούν να ανατεθούν σε έναν προσφέροντα, υπό την προϋπόθεση ότι ο μέγιστος αριθμός των τμημάτων ανά προσφέροντα ορίζεται στην προκήρυξη της σύμβασης ή στην πρόσκληση επιβεβαίωσης ενδιαφέροντος. Οι αναθέτουσες αρχές αναφέρουν στα έγγραφα της σύμβασης τα αντικειμενικά και χωρίς διακρίσεις κριτήρια ή τους κανόνες που προστίθενται να εφαρμόσουν για τον προσδιορισμό των τμημάτων που ανατίθενται, στην περίπτωση που η εφαρμογή των κριτηρίων ανάθεσης θα είχε ως αποτέλεσμα την ανάθεση σε έναν προσφέροντα τμημάτων που υπερβαίνουν τον μέγιστο αριθμό.
3. Αν είναι δυνατή η ανάθεση περισσότερων του ενός τμημάτων στον ίδιο προσφέροντα, οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να αναθέτουν συμβάσεις συνδυάζοντας πολλά ή όλα τα τμήματα, στην περίπτωση που έχουν ορίσει στην προκήρυξη της σύμβασης ή στην πρόσκληση για επιβεβαίωση ενδιαφέροντος ότι διατηρούν το δικαίωμα αυτό και αναφέρουν τον τρόπο συνδυασμού των τμημάτων ή ομάδων τμημάτων.
4. [Καταργείται]».
2. Η παρ. 1 εφαρμόζεται και σε εκκρεμείς διαδικασίες ανάθεσης δημόσιας σύμβασης από τις Ε.Κ.Α.Α. της παρ. 1 του ν. 4412/2016 (Α’ 147).
Δείτε το σχετικό link εδώ.
Πηγή: www.eaadhsy.gr
Την πρώτη προκήρυξη του νέου Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 για το Καθεστώς Ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» υπέγραψε σήμερα 21 Ιουλίου 2022, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης. Η ενίσχυση αφορά κυρίως στις δαπάνες για:
i) Κατασκευή, επέκταση, εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων των κτιρίων, κατασκευές για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία, καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
ii) Αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εγκαταστάσεων και των μεταφορικών μέσων που κινούνται εντός του χώρου της εντασσόμενης μονάδας.
iii) Λοιπές δαπάνες, όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες, δαπάνες για καινοτομία, δαπάνες για διαδικαστική και οργανωτική καινοτομία για ΜΜΕ και Μεγάλες Επιχειρήσεις, δαπάνες για μέτρα ενεργειακής απόδοσης κ.α.
Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα μεταβάλει ουσιαστικά το περιβάλλον χορήγησης κρατικών ενισχύσεων στις ιδιωτικές επενδύσεις, προκειμένου να επιτυγχάνεται η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη αποδοτικότητα των δημόσιων πόρων. Σημειώνεται ότι, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, επιτυγχάνοντας την τροποποίηση του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων και πλέον σεόλες σχεδόν τις Περιφέρειες της χώρας ορίζονται πολύ υψηλά ανώτατα όρια ενισχύσεων με ιδιαίτερη μέριμνα για τις περιοχές μετάβασης. Επίσης, για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα χορήγησης ενισχύσεων για δαπάνες που δεν περιλαμβάνονται στον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων όπως δαπάνες για συμβουλευτικές υπηρεσίες προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δαπάνες για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων, δαπάνες για επαγγελματική κατάρτιση κλπ.
Ιδιαίτερη, σημαντική καινοτομία, αποτελεί και το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ. – Αν) που θα υποστηρίζει όλο τον «κύκλο ζωής» των επενδυτικών σχεδίων του Αναπτυξιακού Νόμου. Μέσα από σύγχρονες και αυτοματοποιημένες μεθόδους επιτυγχάνεται η απλούστευση των διαδικασιών και η μείωση της περιττής γραφειοκρατίας σε ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις με γρήγορες ταχύτητες.
Για την υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα», το ελάχιστο ύψος του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου ανέρχεται σε:
α. 1.000.000 ευρώ για μεγάλες επιχειρήσεις,
β. 500.000 ευρώ για μεσαίες επιχειρήσεις,
γ. 250.000 ευρώ για μικρές επιχειρήσεις,
δ. 100.000 ευρώ για πολύ μικρές επιχειρήσεις,
ε. 50.000 ευρώ για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν.Σ.Επ.), καθώς και τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς (Α.Σ.), τους Αστικούς Συνεταιρισμούς, τις Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.) και τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (Α.Ε.Σ.).
Ως ημερομηνία έναρξης της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο παρόν καθεστώς ορίζεται η 27η Ιουλίου 2022 και ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολών η 31ηΟκτωβρίου 2022.
Η υποβολή των αιτήσεων θα πραγματοποιείται μέσω του Ο.Π.Σ. – Αv (https://opsan.mindev.gov.gr) από την Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022. Για το πλήρες κείμενο τηςπροκήρυξης και περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να περιηγηθείτε στην νέα ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ (https://ependyseis.mindev.gov.gr).
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:
«Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση και της ομάδας του, λάβαμε πρώτοι σε όλη την Ευρώπη την έγκριση για να ξεκινήσει ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, με πρώτο καθεστώς τη «Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα». Με το εργαλείο του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, τις ψηφιακές διαδικασίες που έχουμε θεσπίσει, την απλοποίηση της γραφειοκρατίας και τα υψηλότερα κίνητρα που επιτύχαμε δίνουμε μία μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας και ιδιαίτερα, στη μεταποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας που είναι το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, όπως και οι εξαγωγές».
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε σχετικά:
«Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες ανάγκες της νέας επιχειρηματικότητας, με 13 διακριτά καθεστώτα. Όλα τα καθεστώτα αφορούν σε καθοριστικούς για την εθνική οικονομία τομείς και κλάδους, όπως της μεταποίησης – το οποίο εγκαινιάζουμε σήμερα – του τουρισμού, της αγροδιατροφής, των υπηρεσιών κ.λπ., αλλά και σύγχρονες οικονομικές δραστηριότητες, όπως η πράσινη μετάβαση, ο ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός, η έρευνα και εφαρμοσμένη καινοτομία, το ΝέοΕπιχειρείν κ.λπ., που αποτελούν τις βασικές αναπτυξιακές πολιτικές της ελληνικής οικονομίας. Με σκληρή και συντονισμένη δουλειά επιτύχαμε αυξημένα όρια ενισχύσεων για σχεδόν όλες τις Περιφέρειες της πατρίδας μας και συμπεριλάβαμε καινοτομίες ως προς τις διαδικασίες αξιολόγησης, ελέγχου και πιστοποίησης των επενδυτικών σχεδίων. Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος θέτει σε άμεση προτεραιότητα την δημιουργία ενός σύγχρονου επενδυτικού μοντέλου στην Ελλάδα που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα, ευελιξία και εμπιστοσύνη μεταξύ Πολιτείας και επιχειρήσεων. Με ισχυρά κίνητρα στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα, φέρνουμε νέες επενδύσεις, με νέες θέσεις εργασίας».
Πηγή: www.mindev.gov.gr
Δημόσια Διαβούλευση “Κανονισμού απονομής ελληνικού σήματος στον ζύθο”:
Η Επιτροπή Ελληνικού Σήματος στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της για τον συντονισμό των διαδικασιών για την απονομή του σήματος ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών θέτει σε δημόσια διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 187 του ν.4072/2012 τον κανονισμό ελέγχου και απονομής ελληνικού σήματος που αφορά στον ζύθο.
Με τον υπό διαβούλευση κανονισμό ορίζεται ως Φορέας Απονομής και Ελέγχου του Σήματος στον ζύθο, το ΓΕΝΙΚΟ ΧΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και καθορίζονται με λεπτομέρεια όλες οι ειδικότερες προϋποθέσεις για την απονομή και τη χρήση του ελληνικού σήματος στα σχετικά προϊόντα.
Δεδομένης της σπουδαιότητας του προτεινόμενου Κανονισμού για την ανάδειξη της ελληνικότητας των προϊόντων της χώρας μας καλείστε να συμμετέχετε στην ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις διατάξεις του.
Καταληκτική ημερομηνία διαβούλευσης: 31/08/2022
Μπορείτε να υποβάλετε τα σχόλια σας στην ιστοσελίδα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/ypoian/?p=13317
Πηγή: www.mindev.gov.gr
diagonismoi-dimosiou.gr | Ηλεκτρονική αποδελτίωση διαγωνισμών δημοσίου
Τα πλέον οικονομικά & ευέλικτα συνδρομητικά πακέτα!
Τα συνδρομητικά μας πακέτα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Το dd MINI σας δίνει την δυνατότητα χρησιμοποιήσης έως και δύο (2) προφίλ αναζήτησης διαγωνισμών, το dd START έως και πέντε (5) προφίλ αναζήτησης διαγωνισμών & το dd PREMIUM σας επιτρέπει την χρήση απεριορίστων προφίλ αναζήτησης. Κάθε προφίλ μπορεί να αναζητήσει έως και πενήντα (50) λέξεις-κλειδιά ή/και κωδικούς CPV. Κάθε προφίλ μπορεί να αναζητεί ξεχωριστά τις λέξεις & τους κωδικούς CPV, στην συνοπτική περιγραφή ή και στο υπόλοιπο κείμενο των πράξεων, για τον καλύτερο έλεγχο των αποτελεσμάτων σας. Για μικρότερες απαιτήσεις προσφέρεται και η δυνατότητα εγγραφής, με ένα (1) μόνο προφίλ αναζήτησης (dd MINI Extra).